I. Szervezeti, személyzeti adatok
I.1. Azonosító adatok, kapcsolat
Hivatalos név: | Digitális Kormányzati Ügynökség Zártkörűen Működő Részvénytársaság |
Székhely: Telephely: |
1134 Budapest, Váci út 37. 1134 Budapest, Váci út 35. |
Postacím: | 1134 Budapest, Váci út 37. |
Központi elektronikus levélcím: | info @ dkuzrt . hu |
Honlap: | www.dkuzrt.hu |
Ügyfélszolgálat vagy közönségkapcsolat elérhetősége: (telefonszám, telefaxszám, ügyfélfogadás helye, postacíme) | Ügyfélszolgálattal a Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. nem rendelkezik. |
Az ügyfélszolgálati vagy közönségkapcsolati vezető neve: | Ügyfélkapcsolati vezetővel a Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. nem rendelkezik. |
I.2. Szervezeti felépítés
A DKÜ Zrt. Szervezeti és működési szabályzatában az Alapító által jóváhagyott szervezeti struktúra
I.3. Vezetők adatai, kapcsolat
Név | Munkakör | |
Siroki Attila József | Igazgatóság elnöke | info @ dkuzrt . hu |
dr. Kanta Tünde | Igazgatóság tagja | info @ dkuzrt . hu |
Koszorus László Gáspár | Igazgatóság tagja, vezérigazgató | info @ dkuzrt . hu |
dr. Velikovszki László | vezérigazgató-helyettes | info @ dkuzrt . hu |
dr. Fullajtár Gergely | jogi igazgató | info @ dkuzrt . hu |
Kárpátiné dr. Krausz Zsuzsanna | megbízott beszerzési és közbeszerzési igazgató | info @ dkuzrt . hu |
Lerch Attila | informatikastratégiai igazgató | info @ dkuzrt . hu |
Nagy Zoltán | fejlesztéspolitikai igazgató | info @ dkuzrt . hu |
dr. Péter Zsolt | koordinációs igazgató | info @ dkuzrt . hu |
dr. Sztruhár Gyula | gazdasági igazgató | info @ dkuzrt . hu |
I.4. Felügyelőbizottság tagjai, kapcsolat
Név | Munkakör | |
Nagy Béla | Felügyelőbizottság elnöke | info @ dkuzrt . hu |
dr. Gulyás-Kovács Gergely András | Felügyelőbizottság tagja | info @ dkuzrt . hu |
dr. Solymár Károly Balázs | Felügyelőbizottság tagja | info @ dkuzrt . hu |
I.5. Ügyfélkapcsolati vezető
Ügyfélszolgálattal a Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. nem rendelkezik.
I.6. Testületi adatok
I.7. Alárendelt közfeladatot ellátó szervezetek
I.8. Tulajdonolt gazdasági szervezetek
Hivatalos név: DATRAK Digitális Adattranzakciós Központ Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 1134 Budapest, Váci út 35.
Postacím: 1134 Budapest, Váci út 35.
Tevékenységi köre: Adatfeldolgozás, web-hoszting szolgáltatás; Egyéb áruk piaci kiskereskedelme
Elektronikus levélcíme: info @ datrak . hu
Képviselő neve: Schäffer István, ügyvezető
A DKÜ Zrt. részesedésének mértéke: 100 %-os tulajdonosi joggyakorló
Hivatalos név: Kormányzati Szoftverlicenc-gazdálkodási Korlátolt Felelősségű Társaság
Székhely: 1134 Budapest, Váci út 35.
Postacím: 1134 Budapest, Váci út 35.
Tevékenységi köre: M.n.s. egyéb szakmai, tudományos, műszaki tevékenység; Információ-technológiai szaktanácsadás; Egyéb információ-technológiai szolgáltatás
Elektronikus levélcíme: info @ kszg . hu
Képviselő neve: Gedai Endre ügyvezető
A DKÜ Zrt. részesedésének mértéke: 100 %-os tulajdonos
I.9. Alapított alapítványok
I.10. Alapított költségvetési szervek
I.11. Lapok, kiadványok
I.12. Felettes szerv
Miniszterelnöki Kabinetiroda
Székhely: 1014 Budapest, Színház utca 1.
Postacím: 1357 Budapest, Pf.: 1.
Elektronikus levélcíme: mk @ mk . gov . hu
Honlapja: www.kormany.hu/hu/miniszterelnoki-kabinetiroda
II. Tevékenységre, működésre vonatkozó adatok
II.1. Jogszabályok, közjogi szervezetszabályozó eszközök, szabályzatok
– A Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. és a kormányzati informatikai beszerzések központosított közbeszerzési rendszeréről szóló a 301/2018. (XII. 27.) Korm. rendelet;
– a kormányzati informatikai beszerzéssel érintett alkalmazások, informatikai eszközök és szoftverek köréről szóló 2/2019. (VII. 12.) MK rendelet;
– a közbeszerzésekről szóló 2015. évi CXLIII. törvény;
– az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény;
– a természetes személyeknek a személyes adatok kezelése tekintetében történő védelméről és az ilyen adatok szabad áramlásáról, valamint a 95/46/EK rendelet hatályon kívül helyezéséről szóló, az Európai Parlament és Tanács (EU) 2016/679 rendelet (GDPR);
– Szervezeti és működési szabályzat;
– A Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. Minőség- és információbiztonsági politikája;
– DKÜ Zrt ISO-IEC 27001-2013 szabvány szerinti tanúsítványa;
– DKÜ Zrt. ISO 9001-2015 szabvány szerinti tanúsítványa;
II.2. Tevékenységek, feladatok
A Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. (továbbiakban Társaság vagy DKÜ Zrt.) az állam 100%-os tulajdonában lévő gazdasági társaságként látja el feladatát, tevékenységét az e-közigazgatási és informatikai fejlesztések egységesítéséért felelős miniszter (a továbbiakban miniszter) irányítása alatt végzi.
A DKÜ Zrt. feladatát a Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanácsról, valamint a Digitális Kormányzati Ügynökség és a kormányzati informatikai beszerzések központosított közbeszerzési rendszeréről szóló a 301/2018. (XII. 27.) Kormányrendelet (továbbiakban Korm. rendelet) határozza meg.
A Korm. rendelet alapján:
– közreműködik a miniszter Korm. rendeletben meghatározott feladatainak ellátásában,
– javaslattevőként közreműködik a Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanács (továbbiakban NHIT) feladatainak ellátásában,
– vizsgálja, véleményezésre, jóváhagyásra előkészíti az érintett szervezetek informatikai beszerzési és fejlesztési tervét, informatikai beszerzési igényét, rendkívüli informatikai beszerzésre vonatkozó igényét, valamint az üzemszerű működés biztosításához szükséges informatikai beszerzésre vonatkozó igényét,
– összehangolja az érintett szervezetek informatikai beszerzési igényeit,
– központi beszerző szervként – a Korm. rendeletben meghatározott keretek között – az érintett szervezetek javára eljárva, központosított beszerzés keretében vagy járulékos beszerzési szolgáltatás nyújtásával, – kizárólagos joggal – lefolytatja az érintett szervek informatikai beszerzéseit,
– ellenőrzi az egyes informatikai beszerzések esetében a Korm. rendelet szabályainak betartását,
– az érintett szervezetek tekintetében – a Korm. rendeletben meghatározott keretek között, kizárólagos joggal – kormányzati központosított szoftverlicenc-gazdálkodást valósít meg.
II.3. A helyi önkormányzat önként vállalt feladatai.
Nem releváns.
II.4. Ügyintézéshez szükséges dokumentumok
A DKÜ Zrt. által üzemeltetett honlapon és a Portálon elérhető dokumentumok
https://kozbeszerzes.dkuzrt.hu
II.5. A közfeladatot ellátó szerv által nyújtott vagy költségvetéséből finanszírozott közszolgáltatások megnevezése, tartalma, a közszolgáltatások igénybevételének rendje, a közszolgáltatásért fizetendő díj mértéke, az abból adott kedvezmények.
A Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. által a központosított beszerzés lefolytatása során ellátott feladatokért az érintett szervezet a Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. részére, a 301/2018. (XII. 27.) Korm. rendelet 14. §-ában meghatározott beszerzési díjat, továbbá a szoftverlicenc-gazdálkodással kapcsolatosan ellátott feladatokért a 14/A. §-ában meghatározott szoftverlicenc-gazdálkodási díjat fizet.
II.6. Adatbázisok, illetve nyilvántartások
Részletesebb tájékoztatás az Adatvédelem menüpontban található.
II.7. Nyilvános kiadványok
Nem releváns.
II.8. A testületi szerv döntései rendje
Nem releváns.
II.9. Jogszabálytervezetek és kapcsolódó dokumentumok
Nem releváns.
II.10. Hirdetmények, közlemények
Nem releváns.
II.11. Pályázatok adatai
Nem releváns.
II.12. Vizsgálatok, ellenőrzések
A Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.-nek végzett alaptevékenységgel kapcsolatos vizsgálatok, ellenőrzések nyilvános megállapításai:
Nyilvános megállapítások nincsenek.
II.13. A közérdekű adatok megismerésének rendje
Az információs önrendelkezési jogról és az információszabadságról szóló 2011. évi CXII. törvény rendelkezéseinek megfelelően, a közérdekű, vagy közérdekből nyilvános adatot bárki igényelheti szóban, írásban vagy elektronikus formában egyaránt.
Közérdekű adatok megismerésére irányuló igények bejelentése:
Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.
1134 Budapest, Váci út 37.
Az igénylés módja a megadott email-címre küldött levél, amely tartalmazza a kért információk részletes leírását.
II.14. Statisztikai adatgyűjtések
Nem releváns.
II.15. Statisztikai adatszolgáltatás
A DKÜ Zrt. vonatkozásában a létszám és személyi juttatások statisztikai adatai a III.2. pontban találhatók.
II.16. Közérdekű adatokra vonatkozó szerződések
Nem releváns.
II.17. Közérdekű adatokra vonatkozó szerződési feltételek
Nem releváns.
II.18. Különös és egyedi közzétételi lista
Nem releváns.
II.19. Újrahasznosítás céljára elérhető kulturális közadatok listája
Nem releváns.
II.20. Kulturális közadatok újrahasznosítására vonatkozó általános szerződési feltételek
Nem releváns.
II.21. Kulturális közadatok újrahasznosítás céljából történő rendelkezésre bocsátásáért fizetendő díjak általános jegyzéke
Nem releváns.
II.22. A közadatok újrahasznosításáról szóló törvény szerinti jogorvoslati tájékoztatás
Az igénylő a közadat újrahasznosítás céljából történő rendelkezésre bocsátására vonatkozó kérelem elutasítása vagy a kérelem teljesítésére nyitva álló 20 – vagy meghosszabbítás esetén összesen 40 – munkanapos határidő eredménytelen eltelte esetén, valamint a közadat újrahasznosítás céljából történő rendelkezésre bocsátásáért megállapított díj összegének felülvizsgálata érdekében bírósághoz fordulhat. A közadat újrahasznosítás céljából történő rendelkezésre bocsátása iránti kérelem elutasításának jogszerűségét, illetve a közadat újrahasznosítás céljából történő rendelkezésre bocsátásáért megállapított díj összegének megalapozottságát a közfeladatot ellátó szervnek kell bizonyítania. A pert a kérelem elutasításának közlésétől, a kérelem elintézésére rendelkezésre álló határidő eredménytelen elteltétől, illetve – a díj összegének felülvizsgálatára irányuló kereset esetén – a díj megfizetésére vonatkozó határidő lejártától számított 10 napon belül kell megindítani az igényt elutasító közfeladatot ellátó szerv ellen. A díj megfizetése nem akadálya a per megindításának. A perindításra rendelkezésre álló határidő elmulasztása esetén igazolásnak van helye. A per a Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. esetében a Fővárosi Törvényszék hatáskörébe tartozik. Ha a bíróság a közadat újrahasznosítás céljából történő rendelkezésre bocsátására irányuló kérelemnek helyt ad, határozatában a közfeladatot ellátó szervet a kért közadat újrahasznosítás céljából történő rendelkezésre bocsátására kötelezi. A bíróság az újrahasznosítás céljából történő rendelkezésre bocsátásáért megállapított díj összegét megváltoztathatja, vagy a közfeladatot ellátó szervet a díj összegének megállapítása tekintetében új eljárásra kötelezheti. Ha a kérelmező a per megindításakor a közfeladatot ellátó szerv által eredetileg megállapított díjat már megfizette, és ennek a díjnak az összege nagyobb a díjnak a per eredményeképpen megállapított összegénél, a bíróság a különbözetnek az igénylő részére történő megtérítésére kötelezi a közfeladatot ellátó szervet.
II.23. A közadatok újrahasznosításáról szóló törvény szerint kötött kizárólagos jogot biztosító megállapodások
Nem releváns.
II.24. A kulturális közadatok digitalizálására kizárólagos jogot biztosító megállapodások szövege
Nem releváns.
II.25. A közadatok újrahasznosításáról szóló törvény szerinti dokumentum, amely az újrahasznosítás céljából rendelkezésre bocsátható közadat gyűjtésével, előállításával, feldolgozásával és terjesztésével összefüggő költségek jelentős részének saját bevételből való fedezését írja elő a közfeladatot ellátó szerv részére
Nem releváns.
III. Gazdálkodási adatok
III.1. Éves költségvetés, beszámoló.
A számvitelről szóló 2000. évi C. törvényben foglalt határidőben, az e-beszamolo.im.gov.hu oldalon teszi közzé.
III.2. Létszám és személyi juttatások
1. A közfeladatot ellátó szervnél foglalkoztatottak létszáma és személyi juttatásaira vonatkozó összesített adatok | A Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.-nél 2020. december 31. napján 145 fő áll foglalkoztatásban, személyi juttatásaikat a vonatkozó jogszabályok határozzák meg. |
2. A vezetők, a felügyelőbizottsági tagok és a vezető tisztségviselők illetménye, munkabére és rendszeres juttatásai, valamint költségtérítésének összesített összege | A Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. vezetőinek összesített havi bruttó munkabére és díjazása, 2020. december 31. napján: 21.613.000,- Ft, egyéb személyi juttatásaikat a vonatkozó jogszabályok határozzák meg. Ebből a vezérigazgató havi bruttó munkabére: 2.755.000,- Ft. |
3. Az egyéb alkalmazottaknak nyújtott juttatások fajtája és mértéke összesítve | Jogszabályi előíráson alapuló juttatások:
1. Utazási költségtérítés a 39/2010. (II. 26.) Kormányrendelet szerint. 2. Éleslátást biztosító szemüveg költségtérítése az 50/1999. (XI. 3.) Eüm. rendelet szerint. Béren kívüli juttatások: SZÉP Kártya juttatás összesített éves bruttó összege: 46.207.227,- Ft |
4. A cégjegyzésre, a bankszámla feletti rendelkezésre jogosultak | Az Igazgatóság valamennyi tagja rendelkezik cégjegyzési, cégképviseleti joggal. Az igazgatósági tagok cégjegyzési joga – a vezérigazgató, mint igazgatósági tag kivételével – együttes. A bankszámla feletti rendelkezésre a vezérigazgató jogosult. |
III.3. Működési és fejlesztési támogatások
A Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. nem nyújtott az államháztartásról szóló törvény szerinti költségvetési támogatást.
III.4. Az államháztartás vagyonával történő gazdálkodás
III.5. A koncesszióról szóló törvényben meghatározott nyilvános adatok (pályázati kiírások, pályázók adatai, az elbírálásról készített emlékeztetők, pályázat eredménye).
Nem releváns.
III.6. A nem alapfeladatok ellátására adott támogatások
A Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.-nél nem volt nem alapfeladatok ellátására fordított, ötmillió forintot meghaladó kifizetés.
III.7. Az Európai Unió támogatásával megvalósuló fejlesztések leírása, az azokra vonatkozó szerződések.
- Európai Unió támogatásával megvalósuló fejlesztések leírása
- Európai Unió támogatásával megvalósuló szerződések
III.8. Közbeszerzési információk (éves terv, összegzés az ajánlatok elbírálásáról, a megkötött szerződésekről)
A Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. 2020. évre vonatkozó közbeszerzési terve