A 301/2018. (XII. 27.) Kormányrendelet hatálya alá tartozó szervezetek 2019. június 9-étől megkezdhetik a jogszabály által meghatározott moratórium időszaka alatt végrehajtott beszerzéseikkel összefüggő adataik feltöltését. A moratórium alatt a szervezetek saját hatáskörben kizárólag a 2019. évi informatikai beszerzési vagy fejlesztési terveikben nem szereplő, előre nem tervezett beszerzési igényeik kielégítésére irányuló beszerzési eljárást indíthatnak. Ettől eltérő beszerzési igény kielégítésére irányuló beszerzéseket kizárólag a Kormány egyedi döntése alapján hajthatnak végre. Minden egyéb módon végrehajtott beszerzés semmis.

A feltöltendő adatok:

  1. A beszerzés/megrendelés neve, besorolása, rövid indoklása.
  2. Besorolás:
    1. Rendkívüli informatikai beszerzés
    2. Üzemszerű működés biztosításához szükséges beszerzés
    3. Kormány egyedi döntése alapján végrehajtott beszerzés
  3. A kapcsolódó dátumok:
    1. Az eljárás megindításának és lezárásának dátuma
    2. A szerződéskötés dátuma
    3. A szerződéskötés esetleges megtagadásáról szóló döntés dátuma
    4. A beszerzést esetleg érvénytelenítő döntés dátuma
  4. A kapcsolódó dokumentumok:
    1. Egyedi kormánydöntés (ha van)
    2. Szerződés vagy megrendelő másolata
    3. Az egyes döntésekről szóló dokumentumok másolata
    4. Beszerzési igény és annak megfelelő indoklása

Az adatokat a szerződéskötés vagy az egyéb döntések meghozatalának dátumát követő 10 munkanapon belül kell feltölteni.

A moratórium kezdő napja 2019. április 11., a 150 napos időszak 2019. szeptember 7-én éjfélkor jár le. A moratórium alatt végrehajtott beszerzéseik adatainak feltöltését segítő útmutató ITT olvasható.