Tisztelt Érintett Szervezetek!
A Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. (a továbbiakban: DKÜ Zrt.) az alábbi, soron következő határidős jogszabályi kötelezettségre hívja fel a figyelmüket.
A Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanácsról, valamint a Digitális Kormányzati Ügynökség Zártkörűen Működő Részvénytársaság és a kormányzati informatikai beszerzések központosított közbeszerzési rendszeréről szóló 301/2018. (XII. 27.) Korm. rendelet 5. § (10) bekezdése alapján, az érintett szervezet az aktuális informatikai környezetéről és az előző év informatikai fejlesztéseinek és beszerzéseinek tapasztalatairól minden év január 30. napjáig a DKÜ Zrt-nek, az ott meghatározott struktúra és adattartalom szerint részletezve, a DKÜ alkalmazáson keresztül beszámol.
Az érintett szervezet a jogszabályi előírásnak akkor felel meg, amennyiben
- az „Aktuális informatikai környezet – Kézikönyv”-ben foglaltak szerint eljárva, az összes modul lezárását követően, az „AIK beszámoló benyújtása” gombra kattintva, a „Nyilatkozom, hogy az általam megadott adatok helyesek és a valóságnak megfelelnek” jelölőnégyzetet kipipálva és a „Benyújtás” gombra kattintva, legkésőbb 2025. január 30. napján 23 óra 59 percig benyújtja az aktuális informatikai környezetéről szóló beszámolót, továbbá
- az „Éves beszámoló – Kézikönyv”-ben foglaltak szerint eljárva, az „Éves beszámoló benyújtása” gombra kattintva, a „Nyilatkozom, hogy az általam megadott adatok helyesek és a valóságnak megfelelnek” jelölőnégyzetet kipipálva és a „Benyújtás” gombra kattintva, legkésőbb 2025. január 30. napján 23 óra 59 percig benyújtja az előző év informatikai fejlesztéseinek és beszerzéseinek tapasztalatairól szóló beszámolót.
Az aktuális informatikai környezetről szóló beszámolóban rögzíteni szükséges a beszámoló benyújtásig kialakított hardver és szoftver környezetet. Az előző év informatikai fejlesztéseinek és beszerzéseinek tapasztalatairól szóló beszámolónak pedig a DKÜ alkalmazásra feltöltött informatikai beszerzési igények megvalósulásának státuszát kell tükröznie.
Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a 2025. évben a beszámolási kötelezettségeknek – a korábbi évektől eltérően – már a megújult, egységes DKÜ alkalmazáson (https://idpr.dkuzrt.hu/) kell eleget tenni.
A DKÜ Zrt. által az érintett szervezetek fent hivatkozott jogszabályi kötelezettségeik teljesítésének megkönnyítése érdekében készített felhasználói útmutatók a DKÜ alkalmazás nyitóoldalán, a „Kapcsolatok” főmenü „Segítség” menüpontjában elérhetőek.
Kérjük Önöket, hogy mindkét beszámoló határidőn belül történő benyújtására figyelemmel lenni szíveskedjenek!
Felhívjuk figyelmüket, hogy a Korm. rendelet 1. § (2) eb) és f) pontja szerinti érintett szervezetekre az aktuális informatikai környezetről és az előző év informatikai fejlesztéseinek és beszerzéseinek tapasztalatairól szóló beszámoló benyújtási kötelezettség nem vonatkozik.
Kérdés esetén kérjük, írjon az info@dkuzrt.hu e-mail címre!
Együttműködésüket ezúton is köszönjük!
Tisztelettel:
Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.