Tisztelt Partnereink!
A Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. (a továbbiakban: DKÜ Zrt.) elkötelezett a környezetvédelem és a fenntartható fejlődés iránt.
Az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény (a továbbiakban: Áfa tv.) rendelkezései alapján lehetőség van arra, hogy a számlakibocsátó ne papír alapon, hanem elektronikus formában állítsa ki számláit (a továbbiakban: e-számla, vagy: elektronikus számla).
Az e-számla bevezetésének köszönhetően jelentős mértékben csökkenthetjük a papírfelhasználást, és így környezetünk káros terhelését.
Fentiek alapján a DKÜ Zrt. 2023. november 1. napjától a hagyományos, papír alapú számlák kiállítása helyett elektronikus számlázásra tér át és a továbbiakban elektronikus számlát bocsát ki partnerei felé.
A DKÜ Zrt. az e-számlákat
-
- a keretmegállapodásokban, keretjellegű szerződésekben részes szállítóknak a DKÜ alkalmazás https://kozbeszerzes.dkuzrt.hu/ címen elérhető közbeszerzési rendszer moduljában (DKR) regisztrált központi e-mail címre;
- az érintett szervezeteknek a DKÜ alkalmazás https://portal.dkuzrt.hu/DKU/ címen elérhető Portál moduljában (Portál) a szervezet törzsadatainál a számla küldés céljából megadott e-mail címre
történő megküldéssel juttatja el ugyanúgy, ahogy korábban a papír alapú számlák elektronikus másolatait.
Az elektronikus számla – tartalmát tekintve – megfelel a hagyományos papír alapú számlának, azonban nem nyomtatva, hanem elektronikus dokumentumként kerül kiállításra és kiküldésre.
Az e-számla legfőbb előnyei a befogadó számára:
-
- környezetkímélő,
- kényelmes,
- áttekinthető archiválást biztosít,
- díjmentes.
Az e-számla legfőbb előnyei a kibocsátó számára:
-
- környezetkímélő,
- gyorsabb a kiküldési folyamat,
- megbízhatóbb átadási folyamatra épül.
A DKÜ Zrt. az Áfa tv. 175. § (2) bekezdésének a) pontjának megfelelően bocsátja ki az e-számlát, mely két fő részből áll:
-
- egy bármikor megtekinthető PDF dokumentumból, mely minősített elektronikus aláírással és időbélyegzővel van ellátva, melyek egyértelműen biztosítják a kibocsátott számla eredetének hitelességét, adattartalmának sértetlenségét és a kibocsátás időpontját;
- egy ehhez fűzött XML file-ból, melyet igény esetén automatikus feldolgozásra használhat.
A PDF dokumentum megnyitásához az Adobe Acrobat Reader alkalmazást ajánljuk, mely ingyenesen letölthető és telepíthető az alábbi weboldalról:
https://get.adobe.com/reader/.
A dokumentumon elhelyezett elektronikus aláírás és időbélyeg érvényessége az Adobe Acrobat Reader programmal, vagy bármilyen aláíróprogrammal (pl. e-Szignó) ellenőrizhető.
Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy az elektronikus számlát elektronikus formában kell megőrizni a számla kibocsátónak és a számla befogadónak egyaránt. Az elektronikusan kiállított számla csak elektronikus formában minősül eredeti számlának, kinyomtatott formában azonban nem.
Az Áfa tv. 175. § (3) bekezdése szerint az Áfa tv. 175. § (2) bekezdése a) pontja szerint kibocsátott elektronikus számla alkalmazásához szükséges a számlabefogadó beleegyezése, kivéve, ha jogszabály ettől eltérően rendelkezik.
A gyakorlatban a számlabefogadó beleegyezése történhet szóban, írásban vagy ráutaló magatartással, például az elektronikus számla befogadásával.
Kérjük, hogy legkésőbb 2023. október 26. napjáig, a szervezet képviseletére jogosult személy aláírásával ellátott elutasító nyilatkozatnak az info@dkuzrt.hu e-mail címre történő megküldésével jelezzék számunkra, ha az Önök rendszere nem alkalmas a jogszabályban meghatározott fogadási feltételek teljesítésére és továbbra is papír alapú számla kibocsátására tartanak igényt. Kifejezett elutasító nyilatkozat hiányában úgy tekintjük, hogy az elektronikus számla alkalmazásába beleegyeztek.
Bízunk abban, hogy közösen sikeres lépéseket tehetünk a környezetvédelem és a fenntartható fejlődés érdekében.
Tisztelettel:
Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.