Tisztelt Érintett Szervezetek!
Tájékoztatjuk Önöket, hogy a 301/2018. (XII. 27.) Korm. rendelet (a továbbiakban: DKÜ rendelet) 7. § a) pontja szerinti, 2026. évre vonatkozó éves informatikai beszerzési és fejlesztési tervek benyújtására szolgáló felület a DKÜ alkalmazásban (a továbbiakban: IDPR) 2025. október 1. napján elérhetővé vált. Felhívjuk szíves figyelmüket, hogy a tervet kizárólag a https://idpr.dkuzrt.hu/ oldalon kialakított tervkezelési felületen keresztül lehet benyújtani, az alábbi módokon:
- Beszerzési és fejlesztési terv felvitelével, vagy
- Éves beszerzési terv másolása funkció használatával, vagy
- Terv importálással, vagy
- amennyiben 2026. évben nem terveznek informatikai beszerzést megvalósítani: Nullás terv felvitelével.
A 2026. évi éves informatikai beszerzési és fejlesztési tervek benyújtási határideje: 2025. október 31.
A DKÜ rendelet szabályainak megfelelően a Digitális Magyarország Ügynökség Zrt. is részt vesz a terv- és igény ellenőrzési folyamatokban. A 2025. év eddigi tapasztalatai alapján a benyújtott informatikai beszerzési igények jelentős része nem, vagy nem megfelelően szerepelt a tervekben, ezért azok a DKÜ rendelet alapján tervmódosításokat generáltak, amelyek az igények elbírálása során többlet átfutási időt eredményeztek.
A fentiek alapján kérjük, hogy a 2026. évi éves informatikai beszerzési és fejlesztési tervek benyújtása során szíveskedjenek kellő figyelmet fordítani a tervezésre, különös figyelemmel a szervezet működéséhez szükséges, összes felmerülő igényre, valamint az éven, éveken túlnyúló, 2026-ban lejáró szerződésekre és azok pótlására is.
Az IDPR-ben a gördülékenyebb benyújtás érdekében, több fejlesztés is bevezetésre került (új mezők és új funkciók) a felhasználó oldali tapasztalatokat és visszajelzéseket is figyelembe véve. A terv benyújtásával kapcsolatos további információkról és a konkrét fejlesztésekről bővebben az új Tervkezelési kézikönyvben és a Tervezési Kisokosban olvashatnak, amelyet az IDPR-ben a „Kapcsolatok” könyvtár „Segítség” menüpontja alatt „Érintett szervezeti Kézikönyv – Tervkezelés” és „Tervezési_kisokos_2026” néven találnak.
A tervellenőrzéssel kapcsolatos kérdéseket a tervellenorzes@dmu.gov.hu e-mail címen fogadjuk.
A DKÜ rendelet 6. § (2) bekezdésének b) pontja szerint az érintett szervezetek a DKÜ alkalmazásban regisztrált adataikban bekövetkező változástól számított 5 munkanapon belül kötelesek a DKÜ alkalmazásban rögzíteni a megváltozott adatokat. Erre tekintettel kérjük, szíveskedjenek ellenőrizni az IDPR-ben az érintett szervezethez rögzített szervezeti adatokat és szükség esetén az elavult, vagy más okból téves adatokat javítani, a hiányzókat pótolni.
Kérjük, egyúttal szíveskedjenek az érintett szervezethez rendelt felhasználók jogosultságait, valamint a korábban megadott pénzügyi adatokat is felülvizsgálni és szükség esetén módosítani. Amennyiben szervezetük befogad elektronikus számlát, azt minden esetben megfelelően jelöljék az adatlapon.
Az adatkarbantartási folyamat részletes leírása megtalálható az IDPR-ben a „Kapcsolatok” könyvtár „Segítség” menüpontja alatt, a „Felhasználókezelés” és a „Szervezetkezelés” kézikönyvekben.
Az IDPR működésével kapcsolatos kérdéseiket a központi info@dkuzrt.hu címen, vagy a már ismert kapcsolattartóikon keresztül érhetik el.
Üdvözlettel,
Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.
Digitális Magyarország Ügynökség Zrt.