Tisztelt Érintett Szervezetek!
A Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. (a továbbiakban: DKÜ) az alábbi, soron következő határidős jogszabályi kötelezettségre hívja fel a figyelmüket.
A Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanácsról, valamint a Digitális Kormányzati Ügynökség Zártkörűen Működő Részvénytársaság és a kormányzati informatikai beszerzések központosított közbeszerzési rendszeréről szóló 301/2018. (XII. 27.) Korm. rendelet 5. § (10) bekezdése alapján, az érintett szervezet az aktuális informatikai környezetéről és az előző év informatikai fejlesztéseinek és beszerzéseinek tapasztalatairól minden év január 30. napjáig a DKÜ-nek, az ott meghatározott struktúra és adattartalom szerint részletezve, a Portálon keresztül beszámol.
Az érintett szervezet a jogszabályi előírásnak akkor felel meg, amennyiben
- az „Aktuális informatikai környezet beszámoló – Felhasználói útmutató”-ban foglaltak szerint eljárva, a „Benyújtás” jelölőnégyzetet kipipálva és a „Mentés” gombra kattintva, legkésőbb 2021. január 30. napján 23 óra 59 percig benyújtja az aktuális informatikai környezetéről szóló beszámolót, továbbá
- az „Éves beszámoló benyújtása – Felhasználói útmutató”-ban foglaltak szerint eljárva, a „Benyújtás” jelölőnégyzetet kipipálva és a „Mentés” gombra kattintva, legkésőbb 2021. január 30. napján 23 óra 59 percig benyújtja az előző év informatikai fejlesztéseinek és beszerzéseinek tapasztalatairól szóló beszámolót. Ez utóbbi beszámoló benyújtására természetesen csak 2020. év végét követően, 2021. január 1. napjától nyílik lehetőség.
Az aktuális informatikai környezetről szóló beszámolóban rögzíteni szükséges a beszámoló benyújtásig kialakított hardver és szoftver környezetet. Az előző év informatikai fejlesztéseinek és beszerzéseinek tapasztalatairól szóló beszámolónak pedig a Portálra feltöltött informatikai beszerzési igények megvalósulásának státuszát kell tükröznie. Az aktuális informatikai környezetről szóló beszámoló kiegészült egy szoftvernyilvántartási modullal, amelyben az érintett szervezet tulajdonában lévő szoftverek licenceinek adatait szükséges megadni.
A DKÜ által az érintett szervezetek fent hivatkozott jogszabályi kötelezettségeik teljesítésének megkönnyítése érdekében készített felhasználói útmutatók a https://dkuzrt.hu/portal/ oldalon elérhetőek.
Kérjük Önöket, hogy mindkét beszámoló határidőn belül történő benyújtására figyelemmel lenni szíveskedjenek!
Felhívjuk figyelmüket, hogy a Korm. rendelet 1. § (2) eb) pontja szerinti érintett szervezetekre az aktuális informatikai környezetről és az előző év informatikai fejlesztéseinek és beszerzéseinek tapasztalatairól szóló beszámoló benyújtási kötelezettség nem vonatkozik.
Kérdés esetén kérjük, írjon a help@dkuzrt.hu e-mail címre!
Együttműködésüket ezúton is köszönjük!
Tisztelettel:
Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.