Tisztelt Felhasználók!
Ezúton tájékoztatjuk Önöket, hogy 2020. április 24. (péntek) 18:00 óra és 2020. április 27. (hétfő) 00:00 óra között a Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt. által működtetett elektronikus rendszer (a továbbiakban: Rendszer) frissítését és karbantartását végezzük, melynek következtében a https://kozbeszerzes.dkuzrt.hu/ oldal a megjelölt időtartam alatt nem lesz elérhető.
A frissítés során a Rendszerben eszközölt legfontosabb változtatások a következők:
- Az igénybejelentés rendje akként változik, hogy a korábbi negyedéves igénybejelentés megszűnik, és a 2020. április 26. napját követően benyújtásra kerülő igények érvényessége hat hónapra módosul a Nemzeti Hírközlési és Informatikai Tanácsról, valamint a Digitális Kormányzati Ügynökség Zártkörűen Működő Részvénytársaság és a kormányzati informatikai beszerzések központosított közbeszerzési rendszeréről szóló 301/2018. (XII. 27.) Korm. rendelet (a továbbiakban: DKÜ rendelet) 12. § (5) bekezdés rendelkezéseivel összhangban. Ennek értelmében az érintett szervezeteknek a bejelentett igényük DKÜ rendelet szerinti megfelelő minősítésének, miniszteri jóváhagyás szükségessége esetén a miniszter általi jóváhagyásának érintett szervezettel való, Portálon (https://portal.dkuzrt.hu/DKU/) keresztül történő közlésétől számított hat hónap áll rendelkezésükre a jóváhagyott beszerzési igényre vonatkozó közvetlen megrendelést, írásbeli konzultációt, vagy versenyújranyitást kezdeményezni a https://kozbeszerzes.dkuzrt.hu/ oldalon.
- Az érintett szervezetekhez és a szállítókhoz tartozó felhasználók a jövőben az eddigi három szerepkör helyett kétféle szerepkörben jelennek meg a Rendszerben:
- Ügyintéző szerepkör: az érintett szervezet / a szállító ügyeivel kapcsolatban teljeskörű hozzáféréssel rendelkezik, módosíthatja azok adatait is.
- Felhasználó szerepkör: az érintett szervezet / a szállító ügyeivel kapcsolatban korlátozott hozzáféréssel rendelkezik, az érintett szervezet / a szállító adatait nem jogosult módosítani.
A korábbi „admin” besorolású felhasználók „ügyintéző”-vé válnak, a „felhasználó”-k pedig felhasználók maradnak. A „megtekintő” szerepkör a továbbiakban nem lesz kiosztható.
- Versenyújranyitások esetében az ajánlatok bontása felhasználói beavatkozás nélkül, az ajánlattételi határidő lejártával, automatikusan megtörténik. A bontással egyidejűleg az ajánlatok titkosításának feloldását is elvégzi a Rendszer.
- Új opcióként kialakításra kerül az „Ellenőrző szerv” funkció, mellyel a felhasználóknak – amennyiben erre engedélyt kapnak, valamint a jogi feltételei fennállnak – lehetőségük nyílik olyan versenyújranyitás vagy közvetlen megrendelés dokumentumaihoz hozzáférni, amelyet nem a hozzáférést igénylő felhasználó intézménye folytatott le. A hozzáférési igényt a kmsupport@dkuzrt.hu címen szükséges jelezni. Amennyiben megalapozott az igény, az „Ellenőrző szerv” menüpontban az igényelt dokumentumok hozzáférhetővé válnak.
A változásokkal kapcsolatban esetlegesen felmerülő kérdéseikkel forduljanak bizalommal kollégáinkhoz, a kmsupport@dkuzrt.hu címen!
Szíves türelmüket és megértésüket köszönjük!
Tisztelettel:
Digitális Kormányzati Ügynökség Zrt.